m

lördag 6 oktober 2012

I dag hittade jag en fin lite flaska. Och en gammal almanacka. Flaskan är förmodligen inte så gammal som etiketten ser ut...men är lika fin ändå. Men almanackan från 1914 är så gammal som den ser ut. Det står naturligtvis månader och så, men även bla hur planeterna stod i förhållande till jorden och folkmängd, jordmängd, vattenmängd, ängar, döda, födda osv i sverige 1914. Jag känner mig lite som Knut Knutsson på Antikrundan när jag hittar något som den här; luktar i boken och känner alla som har tagit i den :)




1 kommentar:

LOPPISLIV sa...

Hejsan och Tack för kommentaren på min blogg :-)) Vilken söt apoteksflaska, jag har samlingar av dessa kan liksom inte få nog, de är ju så charmiga!! Söt vovve, en sådan ras har min mans syster haft två stycken av innan :-)

Ha nu en fin måndag!
Kram Paula