m

onsdag 24 oktober 2012

Nu ska jag äntligen börja fixa och dona i dotterns (Therese) rum. Det ska bli så kul, dock med mina förutsättningar då :)  Ett nytt skrivbord är på G. Bokhylla. En vikvägg av gamla fönsterramar. Pynt och grejor förstås  Hittade den här korgstolen och den söta klockan i går. Vi gillade inte tyget på kudden så Therese letade fram ett tyg som hon gillar. En liten hint är att vi ska försöka få in både lite vitt och "green gate" inspiration i rummet. Ja, det ska som sagt bli hur kul som helst!!!  Säger som många andra, det är inte bra ljus nu för att fota.






Måste också berätta att jag såg ett inslag på nyheterna om tjuvjakten på noshörningar. En stackars flodhäst låg i sitt eget blod. Med "noshornet" avskuret och blod bubblande ur näsborrarna. En veterinär gav den smärtlindring och hjälp. Den klumpiga vännen vinglade upp och iväg. Jag blev så illa berörd att jag bokstavligen var på väg till badrummet för att kräkas. Nu ska jag vara brutalt ärlig; något som jag blir mest illa berörd av, som många vet, är när djur far illa. Det farligaste, brutalaste och vidrigaste djuret är människan. 


4 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Härligt att kunna börja med nya projekt.
Det könns som många gör just det nu så här års :)
Mycket folk på färgäffärwr mm...

Vilken fin stol¡

Ha en fin kväll ¡ kram

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Tack för din kommentar!
Det kommer att bli jättefint rummet med den basen.
Kul att få se fortsättningen.
Kram Anette

Jennys gömma sa...

Hej, så kul att få fixa till ett tjejrum! Korgstolen var verkligen jätte fin, skulle också vilja "hitta" en sådan! :)
kram Jenny

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Det låter som ett riktigt roligt projekt..jag kan förstå om ni inte var så förtjust i det gamla tyget !!

Kraaam