m

fredag 30 november 2012

Jaha! Nu är det vinter då. Jag vågar nästa aldrig säga att jag tycker om vintern. Människor tycker ju mest om sommaren då allt är så mycket lättare och inte så "tjoffsigt" med kyla, trafik, skottning mm. Men av någon anledning så tycker jag att det är helt ok om det är "sjoffsigt" med allt. Jag är inte ett stort fan av värme...så...   I morse då vi vaknade låg det 30 cm snö på gården. Och det kräksnöar fortfarande. Ska tydligen komma ännu mer. Vågar jag lägga ut ett leende :) ?  Det var ju tur att vi gick ut i skogen i går och tog en adventsgran. I dag har det varit lite besvärligare att se hur granarna ser ut under all snö. Det kommer lite röda fläckar vid granen närmare jul. Skulle vara spännande att höra vad tycker ni om vintern?

Ha en skön första adventhelg! Mys med raggsockar och glöggmuggen ;)






3 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Hej!!!Å tack för hälsningen hos mig!!! Jag håller med dig!!! Jag älskar snö och vinter... men folk verkar tycka att man är skvatt galen om man säger det högt ;)))hihi.
Vilken superfin blogg du har!!! Jätteglad att du skrev en hälsning hos mig så jag hittade till dig också!!!
Ska fortsätta kolla runt hos dig!!
Ha en fantastiskt fin helg!!
Kram Anetthe

Clara Malvina sa...

Oj så mycket snö ni har!! Här är det bara småå miniflingor än så länge...jag är mer en sommar & värme-människa så jag vill helst inte ha för mycket snö!! =)
Så fint det blev med den lilla granen!! Här ska det med skruttas runt i raggisar & glöggmuggen i högsta hugg & pepparkakor i den andra! ;)
Önskar dig en mysig fredag!
Kramar

Anonym sa...

Önskar dig en riktigt härlig fredagskväll
AC