m

lördag 24 november 2012

Tänk att det i dag är EN månad kvar till julafton! Och EN vecka till första advent!
I dag tog jag tåget och åkte ner för att hälsa på min lilla syster. Det var ett tag sedan vi sågs så tiden gick naturligtvis för fort. Vi pratade, skrattade, spelade spel med hennes flickor, åt lunch och drack kaffe, mm, mm. På hemvägen köpte jag en tidning för att fördriva tiden under tågresan. I sätena bakom mig satt två herrar, i min ålder ca. Min tidning var i och för sig mycket inne på julpynt, men jag blev lite överraskad då en av herrarna sa med sarkasm i rösten: Jultidning redan! Men jag njöt av min tidning där på tåget ;)

2 kommentarer:

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Del män kanske inte förstår att det behövs en mental förberedelse inför Julen och man behöver en liten startsträcka.
Kram Anette

Maria - Villa Krutbruket sa...

Redan?!? Nu är det ju en månad kvar till jul, bara :) Man ska väl läsa tidningar för att få inspiration till jul ju.

Du har en väldigt bra bok framför dig att läsa. Man blir fängslad.

Hoppas du haft en bra helg. Kram maria