m

måndag 28 januari 2013

Nu har mina små Pärlhyacinter börjat blomma. Dom är så söta och sprider lite vårkänsla. Vi är snart inne i Februari med ljusare dagar och ibland droppar mot fönsterbrädan.
   Jag lyssnar på radion där dom inte har ljuset som samtalsämne. Voodoo och mörka krafter står i fokus. Hur man bland annat kan göra en docka till avbild av en person och fylla med allt möjligt, som örter och hår. Sedan ska tydligen den människan bli kär i mig. Eller om man gör avbilder av sina barn och fyller dom så ska det gå bra för dom i livet. Sen var definitionen av Häxa att personen var i stamförbund med djävulen. Och att en häxa var kloka gubbar och gummor som levde i skogen med och i naturläran. Eller hade, som vi säger i dag, ett sjätte sinne. Tänka att bli hängd eller bränd på bål för att man har ett sjätte sinne. Huuaa!!




1 kommentar:

Clara Malvina sa...

åh så fint. Jag ska försöka köpa mig lite pärlisar med någon dag nu o få in lite vårkänsla i huset!!

kraam