m

måndag 25 mars 2013

Så här kommer påsken att se på vårat kökbord i år. Inget större överdåd, men jag pyntar inte så där jättemycket under påsken. Läste på en fin blogg att hon tyckte att påsken är skön för att den är inte så kravfylld som tex julen. Och där håller jag med fullt ut. Man kan göra hur mycket som helst eller hur lite som helst. Mera valfritt liksom. Och det gillar jag :)  Naturligtvis får man ju pynta och dona som man vill under julen också, men det ska ju upp ljusstakar i fönstren och gran.... Nu känner jag att det här skulle jag kunna skriva om hela dagen ;) men det ska jag skona er från.
  Ha en bra början på påskveckan!




7 kommentarer:

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Vackert i all sin enkelhet :) Less is more heter det ;) Inte pyntas här mycket till påsk.
Ha en fin början på den nya veckan.
Kram Erica

Chokladvillan 1910 sa...

Nä, jag pyntar inte heller mycket till påsk. Skönt ! Vår stuga i Norrland ligger 10 mil inåt land från Umeå. (3 mil från Åsele)
Vad avis jag blir på duvhöken, en sån skulle jag bra gärna vilja fota & uppleva !!!!
Må så gott !
Kram Anki

Clara Malvina sa...

Jättefint!! =)
Det enkla är oftast det finaste, tycker jag!!
Ha en fortsatt trevlig dag!!
Kramar på Dig!!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Instämmer, påsk är toppen. Och så blir det två lediga dagar extra också.
Ha en skön påskvecka
Kramar
AnnaMaria

Mariette sa...

Supersött litet blomarrangemang! Ja, jag håller med, påsken är mindre kravfylld (förutom godisäggen, kanske)
Ha en fortsatt fin vecka!
Mariette

Jaana sa...

Hej Mia!

Vilken fin "påskig" kruka du har på köksbordet!
Önska jag också kunde ha påskliljor inne på bordet....men icke...har allergiker här hemma....

Kram!

LOPPISLIV sa...

Så fint med påskliljor, det hör påsken till, har inte köpt några liljor ännu, måste nog göra det nu :-)) Ha en fin kväll!
Kraaam Paula