m

torsdag 30 maj 2013

Nu har liljekonvaljerna börjat slå ut här också. Jag tror banne mig att det är den bästa blomdoften jag vet. Dom små vackra klockorna står där på rumsbordet och sprider sin magiskt goda doft i hela (lilla) nedervåningen. Jag andas in tills jag blir yr i huvudet.
   Blommor har det blivit i urnorna på altanen också. Men dom doftar inte just någonting. Jag hittade så söta fjärilar och satte dom på altanfönstret mot norr. Vips så kom det en livs levande som tydligen ville ha en kompis :)
   I dag har verkligen värmen kommit hit.  23 grader i skuggan. Puh, säger jag som inte är kompis med värmen då den överstiger 20 strecket. Hur varmt vill ni ha för att trivas?







 

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Liljekonvaljer är fint, minst en bukett plockar jag varje försommar. Såg på vädret att ni skulle få varmt i norr, här är det lite svalare.
Kramar
AnnaMaria

Jaana sa...

Hej Mia!

Ja, liljekonvaljer är fina och doftar gott.

Jag gillar inte när det blir för varmt...puuuh....så runt 20 grader och lite blåst är nog lagomt för mig.

Kram!

Anonym sa...

Härligast med värmen är när det är varmt på kvällen.
Så ljuvligt med alla blommor som det bara är att plocka in.
ha det gott
Kran
AC

OlgaA sa...

Hej Mia!!
Vilja härliga bilder!!! Sommaren snart framme!!! :)
Trevlig helg!
Kram/Olg@

Annas röda stol sa...

Härliga sommarbilder!! Visst är det underbart med den första buketten liljekonvaljer :) Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Älskar liljekonvalj! Har just nu en doftande bukett bakom mig..

Håller med, på tok för varmt just nu, 20-22 är perfekt med lite bris!

Kram Mia

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Det är så kul med alla blommor som börjar att komma.
Vilken stor bukett med liljekonvaljer.
Kram Anette

idémakeriet sa...

Visst är den blomma bara så underbar.
Ja en temp på typ 20 grader är lagom för min del. Är inte heller så värmetålig, hihi.
Förresten fungerar det nu igen att jag kommer på din blogg utan att göra några konstiga knep:)
Kram Gerda