m

söndag 30 juni 2013

,

Trevlig söndag på er!
   Söndag förr i tiden var lika med veckans vilodag. Även att dom flesta vet det, så har den traditionen tyvärr fallit i gömmorna för dom flesta av oss. Dock minns jag den med glädje idag....bacillen har fortfarande party hos mig. Tar ni till vara på dagen som dom gjorde förr eller kör ni på i moderna tiders tempo?
   Ett av mina intressen är att pyssla och fixa. Allt ifrån att måla och ställa i ordning möbler till små pillgöra. Jag trivs som fisken i vattnet då jag får arbeta med händerna. Just nu passar det att bara sitta stilla på stolen och småfixa. Jag var på loppis och hittade en gammal bok och en träklocka från typ -70 talet. Pynt och färg hade jag hemma. Hokus Pokus så blev det en bokklocka :) Jag blev rätt nöjd själv med resultatet!
   När feberpillret satte in i går kväll tog jag kameran med ut i trädgården. Jag kommer på mig själv att jag ler då jag ligger med näsan vid gräsroten och med darrande vänsterhand (ett släktdrag) försöker komma längst in i blommorna med kameran. Det är såååå kul!!







En jättefin burk fanns det också på loppiset. En kaffeburk med vackra damer. Ska visa er insidan nästa gång. 


3 kommentarer:

Maria sa...

Jag kan nog inte ta det så mycket mer lugnt än vad jag gjort idag =) Det är lite tråkigare att vila på söndagar när man vilar alla andra dagar i veckan också =) Har ju varken jobb eller något och mått pecka den senaste tiden, så har blivit mer vila än vad jag önskat.
Hoppas du har haft en vilosam söndag och har en bra kväll =)
Kram

Mariette sa...

Hoppas du känner dig bättre snart. Nja, det är ju alltid så mycket som ska hinnas med, så söndagen får bli ganska lik alla andra dagar- men med sovmorgon! (den är viktig)
Så fin bild på blomman!
Kram Mariette

OlgaA sa...

Krya på dig!

Pyssla är kul! Duktig du är!

låtburkar är ju så vackra.. Brukar hålla mig i handen för att inte köpa.. en till... ;)

Kram/Olg@