m

onsdag 10 april 2013

Hej där ute. Jag vet inte om jag har visat dom här bilderna förut. Men om så är fallet så gör väl inte en repris något, eller hur? Skålen med smycken och lite annat är från dotterns rum. Lika så den fina Cupcaken. Det är rätt mycket fokus på henne just nu. Min hjärncell arbetar för högtryck med att hon ska lämna boet och skaffa eget. En skräckblandad förtjusning måste jag erkänna :)






Ps// jag har länge funderat på om jag ska chocka er med en liiiiiten bild på undertecknad....  :/

.

19 kommentarer:

Chokladvillan 1910 sa...

Haha chocka oss bara ! ;)
Min dotter har också flyttat ut, det blir lite tomt...som tur är så har hon inte flyttat så långt. Phu !
Sonen är kvar dock. ;)
Må så gott !
Kram Anki

Annas röda stol sa...

Ja det är alltid kul med ett ansikte bakom. Din cup cakes ser ju smarrig ut :) Ha en trevlig kväll. Kram Anna

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Söta bilder!
Jag brukar inte vara så lätt chockad;)
Tusen tack för din snälla kommentar!
Ha en fin helg!
Kram Anette

Jaana sa...

Det skulle vara trevligt om du chockade oss :)

Ha en trevlig helg!
Kram!

Maria sa...

Hejhej finis! Tack för din kommentar =)
Ja detta med min familj är ett dilemma som inte många utanför min familj förstår. Jag är alltså uppväxt med en färståndshandikappad lillasyster och min övriga familj (pappa, mamma och bror) är i princip lågbegåvade. Detta har varit ett hårt slag för mig som har växt upp i en familj som jag själv inte har valt. Jag hade aldrig någon vuxen som förstod mig. Jag var helt ensam i detta som barn och sen när jag blev äldre så har jag alltid fått höra "Din syster förstår inte, du måste bemöta henne så här", "din mamma har heller inte haft det så lätt" osv. Inte ens som vuxen ville någon försöka sig på att förstå vilket helvete JAG hade utan fortfarande skulle jag, som enda "normalbegåvade" i familjen bara vara familjen till lags. Och aldrig heller tog någon mig i försvar när mamma gjorde sina utspel. "Hon förstod ju inte bättre" så jag ska bara tacka och ta emot.
Ja det är väldigt komplicerat allt.
Idag har jag tack och lov en underbar psykolog som vågar stå bakom mig i allt detta. Som säger att jag inte har valt min familj och det min familj har gjort mig INTE är okej och acceptabelt, hur lågbegåvade dom än må vara.
Så för första gången i mitt liv så känner jag att jag får stöttning i allt detta och att jag också får vara svag.
Jag ska skriva en bok en dag ;)
Kram

Maria sa...

Haha sorry, glömde skriva rätta blogadressen =)

Stina sa...

Jaa... lägg in en bild.;-) Kram

Hem och Lycka sa...

Så fina bilder, cupcaken ser ju smarrig ut!

Jaa, bild är alltid skoj! kram Mia

Hem och Lycka sa...

Såg nu din fråga om banner, man behöver ett bildredigeringsprogram t ex Photoshop eller Paintshop till det. kram igen!

Victorias Provkök sa...

Ja chocka på du:)
Ha en fin helg
Kramar fån Victoria på www.victoriasprovkök.se

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Hoppas att du får lite värme ute du också.
Vi har googlat på burk etiketter. Sen ska man inte vara rädd att söka sig utanför Sverige.
Hoppas att du får en fin Söndag!
Kram Anette

Jennys gömma sa...

Förstår att det är blandade känslor när barnen flyttar ut! Känns som det är en evighet tills våra flyttar! :)

En bild på bloggerskan vore trevligt! ;)

kram Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina bilder från dotterns rum, och nog blir det tomt när dom flyttar.
Önskar dig en fin vårvecka
Kramar
AnnaMaria

baraetthem sa...

Vilka söta foton!! Man bara längtar efter våren ännu mer när man ser dom! Och jaa! Visst vill vi se lite mer av dig! Kör på bara:))

Kram fredrika
(tack för din fina kommentar hos mig

idémakeriet sa...

Kan förstår att du inte längta efter den dagen din dottter flyttar ut.
Njut nu av henne så länge det går och sedan hoppas jag att hon letar upp sitt gamla bo ofta:)
Vi blir inte så lätt skrämda vet du så visa på du.
Kram Gerda

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Usch, dagen närmar sig och de sista åren går alldeles för snabbt! Bävar inför dagen då grabben ska "flyga ut"! Det går säkert jättebra men det blir tomt. Önskar dig en fin ny vecka :).

Kram från Maria

LOPPISLIV sa...

Söt cupcake :-)) Ja det känns lite annorlunda i början när barnen flyttar ut, huset blir tyst och man får en massa tid över helt plötsligt. Nu har jag dottern kvar sedan sönerna flyttat för flera år sedan, men snart är det hennes tur också, hon tar studenten i år, tiden går fort....

Varje gång jag kikar in här lägger jag märke till bilden på er söta lilla hund, makens syster har nämligen haft 2 stycken japanesechin ( heter de va?) innan :-))

Kraaaaaam Paula

Sagasmamma sa...

Hoppas det går bra med utflyttningen så småningom :D
Vore kul att se en bild på dig :)
Kram Anki

Made in Persbo...Carina sa...

Tack tack, tusen tack, för alla rara ord inne hos mig!
Kramar, Carina