m

söndag 19 maj 2013

I går till idag sov jag hos vår dotter T. Hon var så stolt då hon lagade middag till oss. Eftersom hon är så duktig att laga mat, så blev det jättegott. Thai-nudel-gryta med kyckling och grönsaker. Sååå gott! Eftersom vi inte har något badkar men dottern har, så tappade jag upp ett bad och lät min lekamen bara glida ner i det varma saltade vattnet. Heeeeelt underbart avslappnade åt min ömma hjärncell. Sedan vankades ett glas cider och Melodifestivalen. Jag kan med säkerhet säga att jag kommer besöka hennes badkar igen ;)  Ja, och sova över också förstås :)
   I halltaket hos oss hänger en lampa som jag ärvt efter min mormor och morfar. Efter vad jag förstått så har den också hängt i mormors barndomshem. Några år på nacken har den med sina handmålade blommor. Det hade hunnit blivit mörkt, så bildkvaliten är sådär :/
   När T var hit i kväll så tog vi en promenad i den härliga försommarkvällen. 







9 kommentarer:

OlgaA sa...

Som jag förstår dig med badkaret ;) Kan bli helt så där när jag börjar längta av att få ligga i ett varmt kar... :)

Kul att dottern tycker om at laga mat! Jag brukar säga den färdigheten ger en friheten att välja! Hej dottern! :)

Ha en fin vecka!

kram/Olg@

Jaana sa...

Hej Mia!

Ja, du verkar ha haft en bra lördag...med god mat, som du även slapp göra iordning själv....skönt bad....cider och ESC :)

Fin lampa du har i hallen!

Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, ja, bada är så helande för både kroppen och själen.
Sådana lampor känner jag igen, dom inger någon slags trygghet, kanske för att jag minns dom från min barndom som var just väldigt trygg.
Agneta kram

baraetthem sa...

Vilken härlig helg du haft!! Och bada badkar, det är som balsam för själen:)

Kram fredrika

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Lampan är väldigt fin. Riktigt härliga kulörer och mönster. Och en fin helg verkar du ha haft :). Jag önskar dig en fortsatt fin vecka!

Kram från Maria

Maria sa...

Hej finis =)
Kul att du blev träningssugen. Härligt om man kan motivera andra och inte bara sig själv =)
Jag tycker du ska testa lite löpning om du vill det. Ska själv börja med det när min häl har läkt ordentligt. Ska börja med lite intervaller och sen öka efter hand.

Åh jag vill också bada badkar. Har inte haft badkar på flera år och är lite sugen. Bästa avkopplingen ever!!
Ha en fin dag!
Kramkram

idémakeriet sa...

O vad härligt med en dotter som är så duktig på att laga mat.
Vet du Mia jag kan inte längre komma på din blogg.
Den säger hela tiden att profilen inte är tillgängligt.
Normalt när du har skrivit något till mig och jag vill besöka din blogg trycker jag på ditt namn och så kommer din blogg fram men det fungerar inte längre.
Nu googlade jag på lallbacken blogg och sedan lyckades jag igen, konstigt:)
Ha en skön kväll.
Kram Gerda

Annas röda stol sa...

Hej, Likadant för mig, kom inte in genom att trycka på ditt namn. Trevlig helg du haft :) Lampan så fin. Ha det gott. Kram Anna

Anonym sa...

Vilken mysig dag.
Å vilken lampa sen, hur vacker som helst.
Önskar dig en härlig lördag
Kram
AC