m

torsdag 20 december 2012

I dag fick min tomte komma ut ur kistan. Så nu får julen komma om den vill :)  Även att han har typ 40 år på nacken och är lite luggsliten så är han den som finns här varje jul. Jag fick honom på min (tror jag) 6 eller 7års dag. Nio dagar före julafton. Min tomte ska som alla andra jular få sitta under granen då den kommer in till helgen ;)



En korrigering blir det också. I förra inlägget skrev jag att torpet heter Lifstorpet. Men efter en upplysning blev jag påmind om att det heter Kvar-Eriks. 


.

6 kommentarer:

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Vilken underbar gammal tomte..jaa nu får julen komma om den vill !!

En riktigt God Jul till dej..kraaam

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Hej!
Fin Tomte!
Jag blev lite full i fniss, du får kolla vår blogg på min mans gamla tomte.
Kram Anette

Hemmavid sa...

Härligt med traditioner...

Hoppas ni får en fin helg.
Kramen Jenny

Marie sa...

En sån fin gammal tomte!

Önskar dig en riktigt God Jul!

Kram Marie

idémakeriet sa...

Jag önskar dig en jätte skön jul med glädje, värme, kärlek och några julklappar är inte heller fel förstås:)
Varm kram Gerda

Mariette sa...

Så roligt att du har något kvar sen du var liten, han var fin, din tomte. Jag gillar ju traditioner, så det är något i min smak.
Ha en riktigt härlig jul!
Kram Mariette